انواع روش های جراحی بینی

انواع روش های جراحی بینی وجود دارد که بر اساس سلیقه و مهارت جراح و نیز نوع بینی بیمار به ۲ روش تقسیم میشود و یکی از این دو روش استفاده می‌گردد.

 

روش رینوپلاستی بسته: روش اولیه جراحی بینی بوده و مدت‌هاست که بسیاری از جراحان پلاستیک بینی از آن استفاده می‌کنند. در این روش برش پوستی روی کلوملا (دیواره بین دو سوراخ بینی )ایجاد نمی شود. و تمام برش‌ها از داخل بینی داده می‌شود. مزیت این روش عدم وجود برش پوستی است و عیب آن هم عدم وجود دید مستقیم جراح به ساختار داخلی بینی است.

روش جراحی بینی باز یا Open Rhinoplasty : روش جدیدتر جراحی است. در این روش برش پوستی روی کلوملا داده می‌شود، پوست روی بینی کاملاً به سمت بالا رانده شده جراحی زیر دید مستقیم صورت می‌گیرد. عیب این روش نیاز به برش پوستی کلوملا و تورم بیشتر پس از جراحی نسبت به روش بسته است ولی دید مستقیم جراح حین جراحی، کمک زیاد به حصول نتیجه قابل پیش بینی‌تر می‌نمایدو اصلاح غیر قرینگی ها و کجی بینی برای جراح راحت تر و امکان پذیر تر خواهد بود .

 

انواع روش های عمل بینی

در پایان متذکر می‌شویم انتخاب یکی از انواع روش های جراحی بینی بستگی به نظر جراح دارد و این نکته که جراح به کدام روش اعتقاد بیشتر و تسلط بیشتری دارد و به طور مطلق نمی‌توان گفت کدام یک از انواع روش های جراحی بینی بهتر از دیگری است. جراحان اروپایی بیشتر از روش عمل جراحی بینی بسته و جراحان آمریکایی بیشتر از روش عمل جراحی بینی باز استفاده می‌کنند.

 

سینوزیت و طریقه درمان

دکتر قارونی جهت انجام عمل زیبایی بینی روش Open Rhinoplasty یا رینوپلاستی به روش باز را ترجیح می‌دهند. در روش عمل باز ابتدا یک برش کوچک پوستی به طول حدود ۴ میلیمتر روی کلوملا یا ستونک بینی داده میشود و این تنها برش روی پوست خواهد بود سپس جراح به آرامی پوست را از روی ساختمانهای زیرین که در واقع استخوان و غضروف هستند جدا میکند و به سمت بالا هدایت میکند سپس تغییراتی که در نظر دارد مثل برداشتن قوز پشت بینی وکوچک تر کردن نوک بینی و کاهش ارتفاع و طول بینی و نیز تراش استخوانهای بینی جهت کاهش عرض بینی را بر روی بافتهای غضروفی و استخوانی انجام می دهد . در تمام این مراحل جراح میتواند با برگرداندن پوست به محل اصلی خود نتایج بدست آمده به علت تغییراتی که روی اسکلت بینی ایجاد نموده است را بررسی و در صورت نیاز اقدامات بیشتری را انجام دهد در پایان جراحی پوست به محل اولیه برگردانده میشود و بخیه محل برش با نخ بسیار نازک انجام میشود.

Leave a comment